BOKNING Förfrågan samt bokning kan göras via vår hemsida, e-post eller genom telefonsamtal till vårat kontor i Sverige eller Kroatien. Efter överenskommelsen skickar vi bokningsbekräftelse.
Bokningen börjar gälla först efter att vi har bekräftat att boendet är ledigt och en faktura med fakturanummer skickat till er, samt efter att depositionen tagits emot.
OBS!! Gör ni en bokning manuellt via vår hemsida så är bokningen inte giltig förräns vi har kontaktat er via telefon och skickat en faktura.
När ni har bokat och betalat depositionen har ni automatiskt godkänt boknings samt avbokningsreglerna.
Kontoret Kroatien: +38 5981-82 78 98
Se till att ni har erat Europeiska försäkringskort med er utifall ni måste besöka sjukvården.
Detta kort beställer ni kostnadsfritt från försäkringskassan innan ni reser iväg så att ni har det med er.
BETALNING
Senast 48 timmar efter att ni fått bokningsbekräftelsen betalas 30% av totalsumman som handpenning/deposition via faktura som sänd på mejl
eller via post.
Resterande belopp betalas 29 dagar innan ankomst till boendet.
Är det mindre än 60 dagar till ankomst skall hela beloppet betalas inom 48-h.
Då hela beloppet är betalt erhåller du resehandlingar, I dessa finns bland annat adressen till semesterbostaden och nyckelförvaltarens uppgifter.
Efter att du bokat kommer du att få din faktura per e-post.
Inncheckning: kl: 15.00
Utcheckning: kl: 10.00
AVBESTÄLLNING
Vi ber alla resenärer skaffa reseplus försäkring via hemförsäkringen, detta täcker avbokning)
Pris ca: 420 kr/år för alla i hushållet samt alla resor ni gör på ett år även om ni bokar stuga i fjällen eller hus/lägenhet i kroatien)
Länsförsäkringar samt Trygghansa har detta även andra försäkringsbolag. - avbeställning tidigare är 60 dagar före ankomstdagen 50 % av totalpriset - avbeställning 30 dagar före ankomstdagen: 100 % av totalpriset
- bokningar är bindande. I vilket fall ni avbokar förfaller depositionen om ni inte har resetilläggsförsäkring via er hemförsäkring.
Länk:
http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/bergslagen/Documents/Privat/F%C3%B6rs%C3%A4kring/Boende/Broschyrer/F%C3%B6rk%C3%B6p20493_04438_08-Ut%C3%B6kat%20reseskydd.pdf
"Självrisk
Försäkringen gäller utan självrisk. Däremot gäller reseskyddet
i hemförsäkringen med självrisk.
Avbeställningsskydd
Med avbeställningsskyddet behöver du inte förlora det du
betalat för resan. Skyddet gäller om du måste avboka din resa
därför att du, din medresenär, nära anhörig eller person du
skulle besöka på resan drabbas av akut sjukdom, olycksfall
eller dödsfall, eller om din bostad skadats väsentligt.
Vad ersätter försäkringen?
Du får ersättning för betalda kostnader för resa, kost, logi och
bokade arrangemang som du inte får tillbaka från annat håll"
Detta gäller er som har en tilläggsförsäkring i er reseförsäkring via erat försäkringsbolag.
Ni är skyldiga att kontrollera er försäkring innan bokning.
Ca pris för rese tilläggsförsäkring per år är 420 kronor gäller alla resor ni gör inom ett år.
Dina skyldigheter Du måste vårda stugan eller lägenheten och följa alla ordningsregler som gäller. Du ansvarar för alla skador som du eller någon i ditt sällskap orsakar på boendet eller något i boendet.
Tryckfel Kroatiensolresor reserverar sig för tryck- och korrekturfel på hemsidan. Prisindikationerna i hemsidans resmålsfakta är preliminära. Aktiviteter beskrivna i hemsidan och prislista bedrivs ofta av företagare på resmålet, för vilkas verksamhet Kroatiensolresor inte kan ansvara.
Reklamationer Om något inte skulle fungera till resenärens belåtenhet, måste resenären alltid försöka få rättelse till stånd under resan. Väntar resenären med att anmäla klagomålet tills den kommer hem, har researrangören ingen möjlighet att åtgärda problemet. Säg genast till personal vid boendet eller annan berörd personal så att saken kan redas ut på plats. Om inte det räcker, kontakta Kroatiensolresors personal inom 10 timmar på +46705892688 öppen linje 24 timmar per dygn 7 dagar i vecka och tala med personalen så vi snabbt kan få möjlighet att hjälpa er medans ni är på plats i boendet-
Är resenären inte nöjd med behandlingen av sitt klagomål på resmålet, kan resenären skriva en reklamation. Skicka e-post till kundtjanst@kroatiensolresor.se Texten behöver innehålla uppgifter om resmålet, bokningsnummer och en kort redogörelse för klagomålet detta skall inkomma så snart ni har ett klagomål för att vi ska kunna åtgärda problemet. Klagomål som inkommer efter resans slut beaktas ej då vi inte har fått möjlighet att åtgärda problemet. Kroatiensolresor är en förmedlingsbyrå. Om ni har önskemål om ersättning skall detta tas upp med er bovärd inte Kroatiensolresor. Ni ska dock hålla oss informerade om vad ni kommer överens om.
Varje boende har "husets regler" vilka gästerna hänvisas att respektera.
Avbokning från uthyrarens sida
Uthyraren har rätt att annulera avtalet utan uppsägningstid om gästen antingen betydligt stör genomförandet av boendet, eller bryter mot avtal.
Om detta sker kan inte uthyraren förväntas hålla sig till avtalet.
Swimmingpool Av utrymmesskäl finns det sällan solstolar till alla boende på hotellet. Därför är det ej tillåtet att blockera solstolar som ej utnyttjas. Vissa hotell/boenden har förbud mot att använda poolen under vissa tider på dygnet. Detta pågrund av att poolen behöver renas under kvällen/natten. Det är vanligt att barnpoolen är en avgränsad del av huvudpoolen.
|